In 2014 is de gemeenteraad van Amstelveen akkoord gegaan met een gewijzigde overeenkomst met Rijkswaterstaat inzake de verbreding van de snelweg A9. Het nieuwe ontwerp, waarbij de tunnel wordt vervangen door een open bak is geen acceptabel plan voor Belangenvereniging Meander Bewoners.
De BVMB vertegenwoordigt 10 VVE's aan de Meander Amstelveen (550 appartementen) langs de A9.
te verwachten overschrijding wettelijke geluidsnorm,
te verwachten overschrijding Europese/wettelijke fijnstofnorm,
te verwachten veiligheidsrisico?s,
onwenselijke verkeerscirculatie,
ontbreken van brede Amstelveen ?Noord-Zuid? verbinding,
onrechtmatig gemeentelijk bestuurlijk handelen bij het besluitvormingsproces A9,
schending van Continuïteitswet.
Stem vóór een tunnel. Er is geen leefbaar alternatief. Het Rijk moet zijn verantwoordelijkheid nemen en zorgen voor kostendekking. Zeg nee tegen het gewijzigde ontwerptracé A9 dat in maart 2016 ter visie gaat.
Ook al zijn met een tunnel aanvankelijk hogere kosten gemoeid, de maatschappelijke baten zitten in een gezonder leefmilieu, een kwalitatief aantrekkelijke openbare en groene ruimte en daarmee een hogere future value voor Amstelveen.
op www.elsrijk.info vindt u het voorbeeld bezwaarschrift dat u kunt gebruiken ondertekenen en verzenden aan Rijkswaterstaat. Adres staat op de brief. Dit bezwaar kan ook digitaal worden verzonden zie eerdere update.
Let OP: vóór 28 april indienen..
! Maakt u vooral gebruik van uw bezwaar mogelijkheid tot uiterlijk 28 april ! Kopieer de link hieronder in uw browser. De snelweg A9 uitgraven van ca 1500m x 40m x 8 m = bijna 500.000 m3 Een grote vrachtwagen vervoert ca 25 m3. Dat zijn dus 20.000 vrachtwagens. Stel graafwerk duurt 2 jaar = ca 50 vrachtwagens per dag = elke 10 minuten een vrachtwagen voor uw balkon langs, 2 jaar lang.
Voor wat eigenlijk....!? Maak nu bezwaar op:
https://respons.itera.nl/Formulier/A9-Badhoevedorp-Holendrecht
en deel deze link aub. Sterkte de komende jaren.
Bewoners uit Amstelveen, komt allen dinsdagavond (22 maart) vanaf 19.00u naar Schouwburg Amstelveen. - De gemeente heeft geen onderbouwing wáarom van een tunnel wordt afgeweken Wanneer op kosten wordt gestuurd verliest men aan kwaliteit, wanneer op kwaliteit wordt gestuurd wordt op kosten bespaard.
(gemeente = pennywise poundfoolish). - de financieringskosten vh Rijk zijn tot 0% gedaald, waardoor Amstelveen niet meer dan €40 miljoen zou moeten bijdragen voor een betere kwaliteit (=tunnel). - Binnenstedelijke verbreding van een snelweg zou altijd volledig voor rekening en risico van het Rijk moeten komen. Amstelveen heeft dus al teveel toegezegd. - de gemeenteraad moet een onafhankelijk onderzoek uit laten voeren naar de (veel lagere) kosten van een landschapstunnel, de bijdrage van Amstelveen zal niet boven de huidige €40 miljoen uitkomen. - dit plan is geen duurzame stedelijke ontwikkeling mbt leefbaarheid (fijnstof/geluid). - is zonder bewonersparticipatie tot stand gekomen, - dit plan biedt geen enkel toekomst perspectief voor wonen en werken, sterker nog deze voorkomt de komende 60 jaar dat Amstelveen een prachtige stad wordt. - van onze zijde zijn plannen beschikbaar en aan de gemeenteraad aangedragen voor Amstelveen AANEEN. - colleges b&w komen en gaan, dit college laat haar handtekening in beton achter, - U krijgt maar 1 kans.
Uw bezwaar tegen deze plannen moet u binnen 6 weken indienen. Wij helpen u.